Wie ben ik?
Als kind zat ik een tijdje niet lekker in mijn vel, ik kreeg toen beeldende therapie en heb zelf mogen ervaren hoe waardevol dit is. Tijdens het tekenen en schilderen kon ik ontspannen, experimenteren en mezelf uiten. Iets wat ik anderen ook graag mee wil geven.
Ondanks deze ervaring was ik ervan overtuigd dat ik juf wilde worden. Ik deed de opleiding onderwijsassistent om vervolgens aan de pabo af te studeren. Tijdens mijn stages als onderwijsassistent kwam ik erachter dat ik de sociaal-emotionele gezondheid van een kind veel interessanter vind dan het lesgeven zelf.
Ik heb de opleiding vaktherapie in de richting beeldende therapie gevolgd aan de Hogeschool Utrecht. In mijn 3de jaar kwam ik in aanraking met het geven van therapie op een basisschool. Dit past precies bij wat ik wil doen. Door het geven van therapie op school is het mogelijk de lijntjes kort te houden met de mensen die dichtbij het kind staan, denk aan ouders, opvoeders en leerkrachten.
Visie
Ik ga ervan uit dat ieder kind een creatief vermogen heeft, soms is dit vermogen weggestopt of vergeten. Beeldend therapie geeft kinderen de mogelijkheid om weer in contact te komen met zijn eigen gevoel en persoonlijke belevingswereld. Tijdens de therapie staat ervaringsgericht leren op de voorgrond. Door middel van beeldende activiteiten gaan we samen ontdekken wat nodig is om verder te komen op de manier die bij het kind past.
Missie
Ik streef ernaar om vaktherapie op de kaart te zetten. Het is een mooie mogelijkheid om preventief aan de slag te gaan. Kinderen op een vroeg stadium net dat steuntje te geven zodat ze leren omgaan met stagnaties in de ontwikkeling. Kinderen zijn flexibel en buigzaam, door ze op tijd de hulp te geven die ze nodig hebben nemen ze dit eerder aan.